Booze Cruise - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu Booze Cruise - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu

Booze Cruise

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Sanne

20 September 2008 | Zambia, Livingstone

Raften was echt super. De wandeling naar beneden was adembenemend en leidde ons door een regenwoudachtig gebied. Het water zag er al heftig uit en bij Rapid 1 (stroomversnelling 1) ging ons bootje al bijna om. Omdat we maar met zijn 6e in de boot zaten in plaats van met zijn 9e was onze boot iets lichter en hoogstwaarschijnlijk ook vatbaarder voor ‘flipovers’. De ochtend vloog voorbij en voordat je het weet heb je de ergste gehad. ‘Boiling pot’, ‘Morning Glory’, ‘The washmachine’, ‘The three Sisters’ gevolgd door ‘The Mother’, ‘Flushing toilet bowl’, ‘Commerciel Suicide’ en vele andere heftig namen, maar vooral heftige watervallen vlogen voorbij zonder ook maar 1 flipover. ’s Middags hadden we een andere crew en werd er veel geouwehoerd tijdens het raften. Gesloopt en al waren we blij dat we heel aankwamen bij Rapid 25 en we de lift naar boven zagen. Sanne had der angst overwonnen en heeft een hele dag geraft. Nu was het moment voor mijn angst. Waarschijnlijk niet te vergelijken met een dag raften, maar dit liftje zorgde bij mij voor de nodige zenuwen. Ook dit hebben we overleefd. Ons biertje stond boven koud en de rit naar huis was super. Lekker in het windje van het uitzicht genoten. In de kleine dorpjes die we passeerde kwamen de kinderen naar de weg gerend om naar ons te zwaaien en eenmaal op de hoofdweg werden we nog even vergezeld door een groep olifanten. Echt een slopende maar zo’n leuke dag! Zeker voor herhaling vatbaar.. (H)
De na-weeën van het raften vielen bij mij gelukkig reuze mee. Bij Sanne helaas niet. Die heeft gisteren heel de dag last gehad van spiertjes, plekjes en dingetjes. Zo zie je maar weer het is een echte sport!

We hebben gister dan ook weinig uitgevreten. Voor onze Booze Cruise die op de planning stond moesten we even pinnen. Even pinnen is ingewikkelder als dat het klinkt. Met je Mastercard kom je hier niet ver. Bij de bank aangekomen blijk je daar gelukkig geld op te kunnen nemen. Wel moet je je paspoort bij je hebben. En dat was nou net iets waar wij niet aan gedacht hadden. Na een beetje heen en weer geloop voor ons gevoel uren in de rij lukt het dan gelukkig eindelijk om geld op te nemen. Zo kunnen we er weer even tegen aan!
De rest van de middag zijn we nog even naar de shoprite geweest. Hie hebben we wat eten ingeslagen. De hoofdingredienten van de meeste maaltijden bestaan uit boterhammen, pindakaas en chips. Ook hier zijn de rijen ellelang en duurt het wachten lang. Onderweg naar onze hostel kopen we langs de weg nog wat tomaten en dan is het al bijna tijd om met de sunsetcruise mee te gaan.

We kwamen helaas tot de pijnlijke veronderstelling dat ook Miss Dodo mee op de cruise gaat. Sinds vanmorgen zijn wij niet de enige die de Jollyboy’s moeten vertegenwoordigen. Het lijkt wel of iedereen gaat. Inmiddels ook zij.
Ze is van het type waar ik niet goed mee ben. Ik stop deze mensen al gauw in een hokje ‘onaardig’, terwijl ze dit in principe helemaal niet zijn. Buiten het feit dat ze me niet intresseerd, ze alleen maar over zichzelf praat, dit heel langzaam doet en zich graag opdringt heeft ze nog nooit wat onaardigs gezegt. Misschien een nieuw hokje aanmaken; ‘aardig maar wel erg irritant’. ;)
Als we om half 4 op gehaald worden blijken we met inmiddels zo veel te zijn dat heel het minibusje tot aan de nok vol zit. Onderweg zien we nog een groep olifanten die vrolijk langs de kant van de weg wat struikjes staan te eten. We staan er even bij stil, maar iedereen lijkt er aan gewend en is snel uitgekeken. Best gek eigenlijk!
Het idee van de booze cruise is, onbeperkt eten en drinken onder het genot van een zonsondergang op de Zambezi. Iedereen stemt met dit idee in en binnen no time is de helft van de boot ladderzat. Wij hadden ook weinig gegeten dus voelde hem ook al aardig zitten bij het aanschouwen van de eerste Hippo. Langs de kant hebben we gedurende de bootreis tientalle nijlpaarden mogen aanschouwen. Echt vet! Ook een minikrokodil, nog een olifant, iets van een cheeta ofzo en vele vogels zagen we bij het ondergaan van de zon. Een romantisch geheel zou je denken. Nou ik zou het eerder beschrijven als een ordinair dronken geheel. Ook wij waren aardig tipsy en genoten van onze biertjes. Maar uiteraard bleven wij heel normaal in vergelijking met de britten op de boot. Blote tieten, schreeuwen, achter de bar en ordinaire tafrelen lieten wij achterwegen. Wij hielden het bij ons ineens vloeiende Engels en een foto met de Dodo.
Het is pas half 8 als we terug komen in het hotel. Alle 14 van het padje af. Het duurt ook niet lang, het moet voor achten zijn geweest, of iedereen (including us) lag met kleren aan in het zwembad.
Na een douche, een hoop gepraat, twee zakken chips en nog meer alcohol gaat bij ons het lichtje uit. Het zal rond half 11 zijn geweest dat we naast het zwembad wakker werden en onze bedjes opgezocht hebben. :P

Vanochtend om 6 uur was ik er weer uit. Heerlijk geslapen en klaarwakker! Inmiddels is iedereen weer aanwezig en kijken Sanne en ik van een afstandje toe wat ze allemaal aan het doen zijn. Gekke Backpackers!

Ik ga snel ff een douche nemen. Het is echt heel warm en het zwembad kan wegens een plaag aan schorpioenachtige beestjes niet gebruikt worden. :(

Xxxxxx Mike (en Sanne)

• 20 September 2008 - 16:09

Eize En Thea:

Tsonge jonge wat een verhaal over het raften zeg,het lijkt ons super gevaarlijk maar wel heel spannend. Gelukkig bijna heelhuids overleefd.We begrepen San van je ouders dat jullie maandag naar de bestemming gaan en dat je dan maar 1x per 14 dagen een bericht op de weblog kan zetten.Jammer want we vinden het leuk om veel van jullie te lezen.
    Veel liefs en doe a.u.b voorzichtig.
    Groetjes van Eize en Thea

• 20 September 2008 - 18:17

Teigetje:

Hahahaha, heerlijk verhaal!

• 20 September 2008 - 22:54

Yael:

geweldig verhaal weer, wordt schrijver gorgeous! ik mis je
    kus

• 21 September 2008 - 18:28

Hans & Marrie :

Hallo allebei daar. 21 september 2008:

Wat een schitterden verhalen hebben jullie toch
    Jullie maken echt veel mee en zien ook veel
    Echt hele mooie foto,s vooral die foto met die olifant.
    Maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden hé.

Hier is alles zijn gangetje Henriëtte heeft afgelopen zaterdag haar 50e verjaardag gevierd
    Het was er erg gezellig.
    Bij ons thuis zijn ze de douche en toilet aan het verbouwen dit word een ruimte .
    Wel makkelijk als je met je rolator naar de douche moet.
    Wel een hoop rommel en troep.
    Maar zoals je weet moet het eerst een zooitje worden voor het mooi word.

We hebben zaterdag bij Henriëtte en Andre de kinderen van Alexander en Carlijne gezien.
    Je geloof je ogen niet maar Janneke is echt gegroeid echt een wolk van een meid.
    De anderen kinderen ook natuurlijk.

Nou verder weet ik even niks pas goed op jullie zelf en maak maar mooie foto,s van de olifanten
    Een dikke knuffel van ons Hans & MarrieXXXXXXXXXXXXXX

• 21 September 2008 - 19:32

Pa:

Lijkt me allemaal echt geweldig wat jullie meemaken. Soms best spannend en gevaarlijk. Maar goed, je bent jong en wilt wel eens wat.......toch?
    Pas goed op je zelf San en ook op Mike. By, by...

• 21 September 2008 - 19:54

Josca:

Hi Mikey,
    Fijn, dat je het raften zo super vond. We hebben het je tenslotte thuis toch wel een beetje aan zitten praten....;)
    Zo te lezen was het niet alleen super om te doen, maar hebben jullie ook een hoop moois gezien. Zijn die dorpjes die jullie gepasseerd zijn een beetje als het dorpje waar je naar toe gaat of is het hier nog heel anders? Of heb je geen idee? Op de "rare Engelsen" na lijkt me die sunset cruise ook wel wat fraais om mee te maken. Hippo's, krokodillen, olifanten, ondergaande zon en dat alles onder het genot van een lekker drankje: wie wil dat niet??

xxxxx voor allebei!

• 21 September 2008 - 21:28

MWvdBeg:

hé vakantiegangers, aan het werk joh. je, Mike, had je hier anders wel nuttig kunnen maken :-))OK allemaal jaloezie. volhouden maar en genieten van wat jullie allemaal zien en doen. pas goed op elkaar en vooral blijven schrijven. Kusjes

• 22 September 2008 - 08:44

Djauw:

Terwijl ik hard bezig ben mijn groep vier-kinders in het gareel te houden, doen jullie deze super geweldige dingen! San goed van je dat je bent wezen raften! Ik zou de dag erna ook last hebben van allerlei pijntjes etc....geeft niets hoor...wij kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat we zo sportief zijn ;) XX

• 22 September 2008 - 08:54

Aunt-y:

Hoi MenS,
    Wat een geweldige ervarengen doen jullie op! Het raften lijkt mij top!!! Ook de sunset cruise moet een on uitwisbare indruk op jullie gemaakt hebben ...met al die dieren die je normaal allen in de diertuin ziet.
    Alleen de verhalen over de spinnen bevallen me niet! Kan ik me iets bij voorstellen Sanne!
    Nu op voor jullie "echte" bestemming wat ook weer de nodige verhalen zal opleveren denk ik. Ik wacht met spanning de bus verhalen af!!
    Dikke kus ook van oma!

• 23 September 2008 - 09:39

Amber:

ha ha ha ha ik kom niet meer bij...die namen, haden jullie ook de ''oh shit line''? Als je uit je raft zou vallen was het eerste wat je moest doen de ''oh shit line'' proberen te pakkn (het touw om de boot heen)
    Goed hoor! Geniet ervan he! dikke kus xxxxx

• 23 September 2008 - 16:50

Jessica:

Hoi mike en sanne leuk om jullie verhalen zo te lezen.Vind het echt super tof dat jullie dit doen heel veel plezier nog daar x

• 23 September 2008 - 17:13

Marian V.d.plas:

Lieve San, leuk om al je verhalen te lezen; zo leven we hier een beetje met je mee!veel sterkte op jullie school; pas goed op jezelf, liefs, Marian

• 23 September 2008 - 19:59

Yvonne:

Zo wat een saai leventje is het hier zeg als ik die verhalen lees :)De herfst is begonnen hier, regen, wind en regen :) Wel een leuk vooruitzicht; vakantie geboekt naar Gambia!Scheelt maar 1 lettertje.. 5 december gaan we... jeeeej Can't wait!

Ow en Mike, die mensen van die oude man die gevallen was bij de Barend, met die badjas weet je nog, die zijn langsgeweest. Met een gestoomde badjas, een grote doos Mercichocola en een kaart met een foto van die man erop in Berenbadjas! Echt te schattig. Ik moest je nog bedanken namens hen, dus bij deze!! De chocola neem ik wel voor mn rekening hihi

Veel plezier!! Kus Yvonne

• 26 September 2008 - 07:51

Jasmijn:

Wat zal het afkicken zijn... nu niet meer zoveel internet!
    Voor ons ook trouwens!!

• 30 September 2008 - 18:14

Lianne:

hahah, super vet verhaal! ben blij dat jullie het zo leuk vinden! have fun!!

• 01 Oktober 2008 - 18:01

Tahnée:

heeee mike & Sanne!
    volgens mij hebben jullie het ongelofelijk naar jullie zin :D
    leuke verhalen en foto's!
    echt super allemaal.
    heel veel plezier nog!
    dikke kusss

• 02 Oktober 2008 - 16:21

Jasmijn:

Ohhhh! Laat eens wat horen joh!!!