Kippenjacht... - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu Kippenjacht... - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu

Kippenjacht...

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Sanne

23 November 2008 | Zambia, Lusaka

Donderdag zijn hebben we onze favoriete sport in Zambia weer even beoefend.Een persoonlijk record is weer verbroken. Hoeveel verschillende houdingen en verschillende manieren om boos te kijken een mens kan aan nemen in een busreis van 12 uur is niet zomaar een sport. Nee, topsport!

Vrijdag aangekomen in Lusaka. Zaterdag (met hulp van mijn vader en een onbekende waar Febby mee op het busstation slaapt komende week) aan kippen kunnen komen. Kalwala's Community Centre is vanaf heden trotse eigenaar van 45 legkippen. Goud! Nu moeten we ze nog in Lusaka zien te krijgen. We krijgen de kippen handje contatje gelverd. Zonder vervoershokjes ofzo. Erg practisch. En ook thuisbezorgen zat er natuurlijk niet in. Dus zijn we ook maar op zoek gegaan naar een timmerman in een aftanse achterafmarkt die blank stond van de regenbui van de avond ervoor. Armoede, stank, blubber, gebrek aan ruimte en een overvloed aan ShakeShake (dik wit bier in melkpakken) zorgde voor een erg bijzonder sfeertje en een nog bijzonderdere ervaring. Uiteindelijk is er nu iemand bezig met een eigengeknutselde vervoerskist voor ons nieuwe kroos.Jammer genoeg wordt die ook niet bij ons hostel afgeleverd en zijn we dus genoodzaakt om vanmiddag terug te gaan naar deze, sorry voor het taalgebruik, tyveszooi aan de andere kant van de stad.
Morgen nemen we ze mee naar Lusaka. Waarschijnlijk gewoon met de bus. Koopt gewoon twee stoelen voor de kipjes en zet ze gewoon naast een slapende zambiaan. Erg fasinerend lijkt me. Ben erg benieuwd.
Dinsdag komen heel vroeg in de ochtend aan. Het kippenhok is inmiddels (bijna) helemaal af en is bewoonbaar. Voer is gekocht en water staat klaar. Dus als het goed is geven we ze wat stressmedicijnen en kunnen we donderdagochtend van ons eerste verse eitje genieten. Met hoop op zege.

Verder is het hier nog lekker warm. 's Nachts en 's ochtends plenst het en is het net of je onder de VicFalls aan het logeren ben. 's Avond eten we pizza en genieten we van alle gekke backpackers om ons heen (gister hebben we er zelfs 1 met rabius naar Johannusburg laten vliegen voor wat vaccinaties)

Onze trip zit er bijna op en ook mijn budget raakt zo langzamerhand op. Souveniers zitten er niet echt in dus. Afdingen is erg leuk, maar om ons bestedingslimiet wordt hard gelachen.

Ik ga wat doen met mijn tijd. We gaan maar eens een bezoekje aan de getto van Lusaka brengen op zoek naar onze knutselaar. (hoop echt dat we hem terugvinden op zo'n grote ongeorganiseerde vuilnisbuilt) We moeten ook nog een vervoerstoestemming voor kippen zien te regelen en kijken of ons hok de bus in kan.

Veel liefs en tot super snel!!!!

Xxxxxx Mike

Ps: Ook van Sanne heel veel kusjes...


  • 23 November 2008 - 11:11

    Teigetje:

    Jij krijgt ook altijd alles voor elkaar he!
    Mam is apentrots dat het gelukt is.
    Suc6 met de terugreis ;)
    xxxxx

  • 23 November 2008 - 11:27

    Aunt-y:

    Fantastisch dat je kippen hebt weten te scoren! Ik hoop dat ook het vervoer metde bus lukt! volgens mij kun je beter zelf die stresspillen innemen voor de busreis. Hoeveel kippen gaan er in dat hok? Allemaal? In iedergeval sterkte...
    Dikke kus.


  • 23 November 2008 - 13:31

    Josca:

    Sanne & Mike, wat zijn jullie weer goed bezig geweest dit weekend!!
    Als ik het stukje lees, zie ik alles zo voor me... (waarschijnlijk heel anders dan de werkelijkheid, maar het roept in ieder geval beelden bij me op). Hoop van harte, dat de terugreis met 45 kippen goed zal verlopen. Zal wel gaan stinken in de bus in die hitte! Hier sneeuwt het nu..
    Over de terugreis valt nog niets te melden; ze zijn er mee bezig. Papa had je geloof ik al verteld, dat in Malawi opstappen geen optie is. Jullie staan dan namelijk niet op de passagierslijst, dus het gaat gewoon echt niet jammergenoeg. Zodra is wat weet, mail ik. Hou nog even vol!
    Dikke kus, wederom voor allebei.

  • 23 November 2008 - 15:41

    Oma Riet:

    Hallo lieverd,
    Ben bij mama, dus kan even iets mailen. Succes met je kippen. Ik zou maar een vrachtwagen nemen, dan zit je in de open lucht. Anders redden ze het niet hoor. Veel te warm in een bus!
    Ik verheug me op je thuiskomst!!
    Veel liefs.

  • 23 November 2008 - 16:21

    Opa Tinus:

    Hier een berichtje van je opa....
    Goede reis en behouden vaart toegewenst door Sr. M.W.
    Tot gauw!

  • 23 November 2008 - 16:42

    Yael :

    Ben zo mega trots dat je eindelijk kipjes hebt gescoort! Kan niet wachten op alle foto´s en op je thuiskomst natuurlijk..

    Heeeel veel succes met het vervoeren van het kroost en tot over een week of 2 schat!

    dikke kus
    xxxxx

  • 23 November 2008 - 16:49

    Eize En Thea:

    Fijn dat San weer terug is en nu maar hopen dat de kippen goed aankomen!!
    We hebben inmiddels geld voor twee kippetjes overgemaakt. Ze heten: Clara 1 en Clara 2. We hopen dat ze veel eieren leggen.
    Nog een paar weken volhouden maar dat lukt jullie zeker.
    Een dikke kus van oom Eize en tante Thea

  • 23 November 2008 - 23:21

    Amber:

    jippie de kippie!!!!!!
    Goed gedaan!!!
    Heel veel succes he kippetjes van me xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mijn eerste reis

www.joyofatoy.nl

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Temperatuur: 2 graden celcius

29 November 2008

28-11-2008

23 November 2008

Kippenjacht...

15 November 2008

Terug in het dorp..

15 November 2008

Back in Zambia 15-11-2008
Mike & Sanne

www.joyofatoy.nl

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 21707

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: