Wist je dat.. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu Wist je dat.. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu

Wist je dat..

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Sanne

06 Oktober 2008 | Zambia, Lusaka

Wist je dat....

...grote mieren na zonsondergang onze toilet terroriseren?

...we daarom maar een plasemmer hebben aangeschaft voor na 6e?

...met zijn 26e in een auto niet meer dan normaal is?

...de kinderen hier op piepschuim en sponzen van straat eten?

...ze in tegenstelling tot ons nooit last hebben van prikkels in hun voet?

...we ons afval in een 3m diepe put moeten dumpen?

...dit een half uur later verdwenen is?

...dit niet natuurlijk afgebroken is?

...de kinderen hier de oorzaak van zijn?

...een kip na de onthoofding echt nog een minuut doorleeft?

...we elke dag over frikandellen speciaal praten?

...we daar soms zelfs over dromen?

...we tussen 6 en 8 's avonds geen stroom hebben?

...een tros bananen hier 10 cent kost?

...ze toch de moeite waard zijn om van ons te stelen?

...ook waterflessen (leeg) hiervoor erg in de trek zijn?

...cola drinken voor ons een uitstapje is? (een soort stappen eigenlijk)

...we niet de enige bewoners van ons huis zijn?

...het buiten onze autistische huisgenote wemelt van de grote spinnen, mieren en vliegen en ook een enkel schorpioen, kakkerlak en vleermuis wel eens een bezoekje wagen?

...we onze vaat/was niet zelf mogen doen?

...ook waterhalen en vegen niet tot onze taakbeschrijving hoort?

...kinderen hier veel beter in zijn en weigeren het door ons te laten doen?

...de presidentverkiezingen het gesprek van de dag zijn?

...optijd komen een onmogelijke opgave voor de bevolking lijkt te zijn?

...iedereen ons kent?

...ook in de 'stad' iedereen ons kent?

...we zelf als uitgenodigd zijn op een feest de 24e?

...we inmiddels in het bezit zijn van een tv + dvd?

...dit een overbodige maar zeer aangenaamde luxe is?

...televisies alleen werken in combinatie met elektriciteit?

...we elke avond genieten van een zonsondergang die vervolgens wordt afgewisseld door een adembenemende sterrenhemel?

...bosbranden bij het straatbeeld horen?

...ook al zijn ze vlakbij niemand van zo'n brandje opkijkt?

...wervelwindjes hier ook regelmatig voorbij razen?

...de kinders van het weeshuis allemaal even lief zijn?

...we al 1500 foto's hebben en jullie deze allemaal mogen zien als we thuis zijn?

...we ze nu niet online kunnen zetten?

...we jullie allemaal erg missen?

...we erg genieten hier!!!!!????

Xxxx Mike


  • 06 Oktober 2008 - 11:56

    Danielle:

    Yeaahhh weer even wat te lezen!

    Zucht... ik ben een en al jaloersie!

    Geniet er maar van, hier valt niets te beleven... (Behalve ontplofte permanentjes, van de trap af donderen, hotels in nootdorp, etc etc :) Om je maar ook een beetje nieuwsgierig te maken! )


  • 06 Oktober 2008 - 15:00

    Djauw:

    whahahwhahahah... ;)

  • 06 Oktober 2008 - 15:46

    Jasmijn:

    Wist je dat.....
    ...de herst hier is begonnen
    ...maar dat het vandaag wel lekker weer was
    ... ik Sannie mis!


  • 06 Oktober 2008 - 19:27

    Teigetje:

    Wist je dat....
    ...ik dat al allemaal gelezen had in "Afrika is besmettelijk".
    ...en dat onze oma dus helemaal zo gek nog niet is met haar "ik wil wel weten waar Mike heen gaat"
    Mike en Sanne, ik vind het super allemaal en danzij dat boek leef ik intens met jullie mee!

  • 06 Oktober 2008 - 20:22

    Josca:

    Wist je dat:
    - ik supertrots op jullie ben
    - al die beestjes banger van jullie zijn dan jullie van hen
    - ik erg blij was weer wat van jullie te horen
    - oma iedere dag belt om te vragen of er al nieuws is van jullie
    - papa nu aan het boek van oma gaat beginnen
    - papa niet uitgepraat (voor zijn doen dan..) kwam over hetgeen je hem via mns heb verteld
    - kippen houden je toch heel gemakkelijk af moet gaan
    - je vast spijt hebt, dat je me niet vaker met het "kleinvee" geholpen hebt
    - zodra de moestuin er goed bij staat, vast extra bezoek uit de rimboe langs komt....

    Nogmaals: succes met alles!
    xxxxxx

  • 07 Oktober 2008 - 16:06

    Oma Riet:

    Hallo lieverds,
    Ik heb een sms gestuurd omdat ik de foto's allemaal heb gezien op de dvd en er erg blij mee was. Leuk dat ik nu allemaal goede berichten krijg. Kan ik weer gezond dromen. Ben heel benieuwd naar alle foto's die we zullen zien als je terug zijn. Was het maar vast zover!
    Doe maar erg lief voor die kinderen want ze hebben geen vader of moeder en dat zijn jullie dus nu een beetje! Is het met het eten al een klein beetje geregeld? Stevige pakkerd voor allebei, en tot schrijvens maar weer.
    Oma Riet

  • 07 Oktober 2008 - 20:34

    Yael:

    Wist je dat:
    - ik echt superblij ben weer een verhaaltje te lezen!
    - ik al jullie verhalen uitgeprint heb
    - ik deze bij barend neer wilde leggen
    - zodat ik niet alles 1000x hoef te vertellen
    - Lenkhering en co het boekwerk heeft gestolen
    - mevrouw campari heeft belooft het terug te brengen
    - Boensma er ook nog eens water over gemorst heeft
    - ik enorm nieuwsgierig ben naar de foto's
    - ik hier dus echt geen 2 maanden op kan wachten!
    - ik enorm jaloers op jullie ben
    - echt je grootste fan ben, op je oma na dan ;)
    - ik je uiteraard ook mis
    - je dat al lang wist!

    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2008 - 10:29

    Linda:

    Wist je dat.. Ik nu eindelijk pas een beeld heb bij 'mijn opvolger's in Kalwala's Village'? Het heeft een tijdje geduurd, maar vandaag kreeg ik toch ineens een ingeving om eens te zoeken naar jullie weblog. Erg leuk en ook apart om jullie belevenissen te lezen. Ik weet als geen ander hoe het leven er daar uitziet en welke dingen jullie allemaal beleven. Ook ben ik stiekum wel een beetje jaloers hoor!Nederland is eigenlijk best stom en achteraf heeft de 4,5 maand durende reis bij mij meer indruk gemaakt dan ik van tevoren had kunnen bedenken. Geniet ervan en geef alle kids maar een dikke knuffel!Heel veel plezier nog!!
    (p.s.voelden jullie je welkom door de feel-at-home brief? :P)

  • 11 Oktober 2008 - 13:56

    Mariska:

    Hey Mike en Sanne,
    Hoe is het leven in mijn oude huissie? Is Bana Imit een beetje spraakzaam tegen jullie? Geven jullie haar zo af en toe nog eens een lolly? En hoe is het met Kado en Kawisha (Winston)? Worden we al gemist? Ik hoop dat jullie een onwijs leuke en leerzame tijd hebben daar in het mooie, gastvrije en rustige Kalwala. Doen jullie de groeten aan iedereen? Aan alle teachers en villagers. O... en als het kan ook aan Katongo en Chomba Mbambingo.
    Een hele dikke knuffel en geniet van alles, Nederland valt alleen maar tegen als je terug komt! hahaha
    Mariska Boer
    ofterwijl Mariska Bwalya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mijn eerste reis

www.joyofatoy.nl

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Temperatuur: 2 graden celcius

29 November 2008

28-11-2008

23 November 2008

Kippenjacht...

15 November 2008

Terug in het dorp..

15 November 2008

Back in Zambia 15-11-2008
Mike & Sanne

www.joyofatoy.nl

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 21813

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: