Recepten-tips - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu Recepten-tips - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu

Recepten-tips

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Sanne

20 Oktober 2008 | Zambia, Lusaka

Iemand een idee voor een overheerlijk recept?

Ingredienten:

Groenten:

- Tomaten
- Uien
- Paksoi (niet langer dan een dag houdbaar)
- Bruine bonen

- Brood
- Eieren
- Spaghetti

Rest:
- Corned beef (niet mijn favoriet, maar mij hoor je verder niet klagen)
- Small small fish (alleen de huid, ogen, staart en graatjes van een guppie)
- Sardientjes
- Eet sum more koekjes

Xxxxxx uit de zon

• 20 Oktober 2008 - 10:29

MWvdBergeend:

Jemig een winkelwagen vol. Wat loop je nou te klagen? :-))

• 20 Oktober 2008 - 11:10

Danielle:

lekker, conrflakes met banaantjes erdoorheen!

Ik ben al helemaal in shock dat je mayo en pindakaas hebt!

Maar je mist natuurlijk die McDonalds, de kebabzaak op de hoek, de heerlijke frietjes zo uit de frituur en natuurlijk de door yael gebakken pannecookies...

Maarja, daar moet je maar gewoon niet te veel aan denken!

(misschien kan je die tarantula's lekker opbakken joh, beetje zout, peper, knoflook!)

Groetjessss

• 20 Oktober 2008 - 12:22

Yael:

Ik ga deze lijst uitprinten en laat caro en clau enz. uit de keuken wel wat leuks voor je in elkaar flansen!!

love you xxx

• 20 Oktober 2008 - 17:33

Teigetje:

Simpel, wat is er lekkerder dan kip kerrie met banaan....
    Haha.
    Weet je nog dat we bij Lorrain zoete bonen kregen. Ik denk dat je met boter, suiker en water wel een soort stroop kan maken. Niet te lang, want dan brand de suiker aan. Misschien is het wat in combi met de bruine bonen ;)
    Ach, je kan je wel weer vol vreten als je thuis komt joh, maak je niet druk!

xxx

• 20 Oktober 2008 - 18:02

Amber:

Heeeeeeeeeeee, liefie wat een ellendebende zeg!! Ik ben echt super trots dat je bent gebleven!! Echt een moeilijke beslissing, je bent dapper.Sorry voor mijn late reactie ik was even achter....ik heb teveel afleiding...ha ha ha ha ha

Feestje van Yvonne was gezellig en ik miste je aanwezigheid!! Ik ben nog steeds blij en voel me goed. hele hele dikke kus Amber

• 20 Oktober 2008 - 22:16

Aunt-y:

ha die miky,
    Super lekkere ingredienten voor bv Chili con carne!
    uien,knoflook in de olie zacht laten worden, gemixte kruiden, chilisaus en cornetbeaf erbij,
    dan de (blik)bonen en even laten pruttelen.
    Smullen maar Met tomaten en brood!

• 22 Oktober 2008 - 13:16

Ineke Postema:

Lieve Mike, Wat goed van je dat je zo doorzet. Ik heb al, ondanks onze zorgen, zoveel "moois" van Sanne gehoord en gezien. Dat kippenhok is echt super en ik hoop dat San weer naar je toekomt.Houd vol Mike, je bent een kanjer en ik blijf je verhalen lezen.
    Liefs, Ineke Postema

• 22 Oktober 2008 - 17:02

Gerda De Ruiter:

hallo mike
    ik ben de oma van Danielle en ik heb al je mooie foto s bekeken
    je bent goed bezig daar zeg hoop voor je dat de kippen je voorzien van een vers eitje kan je een omeletje maken groetjes en hou vol we gaan je volgen

• 22 Oktober 2008 - 19:09

Anita (mams Van Daan:

hoi mike, nou er moet toch zeker wel iets te maken zijn van al die heerlijkheden!!!!gebruik je fantasie en je hebt een feest maal.kip piri piri jammie

• 23 Oktober 2008 - 09:14

Marieke:

Hallo Mike,

Mijn vriend en ik zijn op het moment met Arie van Kooten in gesprek om ook naar Kalwala's Village te gaan. Erg leuk om te lezen hoe het jou vergaat! Heel veel succes nog nu je er alleen zit!

Groeten,
    Marieke