16 september - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu 16 september - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mike & Sanne Berg-Postema - WaarBenJij.nu

16 september

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Mike & Sanne

16 September 2008 | Zambia, Livingstone

Iedere ochtend om 4 uur gaan de hanen kraaien, gelukkig heb ik mijn oordopjes bij me en kan ik daarna rustig verder slapen.. Rond 8 uur komt iedereen hier toch wel zeker zijn bed uit.. Ook wij gisteren want we wilden naar de Victoria Falls. Mijn ontbijt bestaat bijna iedere ochtend uit crackers met pindakaas, heerlijk!
We pakten een taxi en onderweg kwamen we al een paar apen tegen.. Eerst hebben we de linkerkant van de falls bekeken, het was niet hetzelfde als op de plaatjes die je op het internet ziet. Het regenseizoen begint in december dus nu is er veel minder water, maar toch nog ontzettend indrukwekkend!
Op weg naar de rechterkant van de falls merken we dat er Zambianen onrustig naar beneden aan het kijken zijn, klimment in bomen, over hekken klimmen om nog beter te kunnen kijken (levensgevaarlijk!). Toen ik vroeg wat er aan de hand was, werd mij verteld dat er zaterdag een Zambiaans meisje uit is gegleden en naar beneden is gevallen.. Het lijk is alleen nog niet gevonden.. Brrr!
Het is ook allemaal zo slecht afgeschermd, op de meeste plekken staan er niet eens hekken en kijk je zo honderden meters diep..
De watervallen waren ontzettend mooi en er waren veel apen en bavianen te zien.. De apen lopen langs je alsof het katten in Nederland zijn..
Na de falls een duik genomen in het zwembad hier bij ons verblijf, heerlijk! Daarna gegeten bij een Afrikaans restaurant, dat was heel bijzonder.. Minder bijzonder was de ontmoeting met een grote spin die Mike al zeker een half uur voor mij in de gaten aan het houden was (zonder dat ik dit wist), maar dan nu toch echt mijn richting op kwam lopen.. Rillingen lopen nu nog steeds over me rug!

Vandaag moesten we om kwart over 6 op, een wandelende safari stond gepland.. Met een jeep werden we opgehaald, in het park stapten we uit en daar hebben we 3 uur rondgelopen met 3 begeleiders erbij waarvan de voorste met een geweer voor het geval dat..
Het eerste dier waar we maar een paar meter vandaan stonden was een neushoorn, dat was al indrukwekkend.. Tijdens de wandeling zagen we sporen van olifanten en lag er overal onwijs veel poep van allerlei dieren! Gelukkig hebben we niet alleen de poep mogen aanschouwen maar ook de dieren zelf! Olifanten, zebra's, antilopen, apen, nijlpaard, giraffen etc. we hebben het allemaal voorbij zien komen en dat maar op enkele meters! Impressing!

Voor morgen staat er weer een chilldag ingepland..
Donderdag ga ik mijn grote angst overwinnen en raften, een hele dag! Ik vind het echt super eng en al die verhalen die je hoort maakt het niet beter.. Die verhalen zal ik jullie besparen ;)
Als ik het overleef, staat er vrijdag een boottocht gepland met onbeperkt drinken en eten, lovely! En op de boot zullen we de Afrikaanse zonsondergang zien!
Zaterdag vertrekken we waarschijnlijk vroeg terug naar Lusaka.. Overnachten daar een nacht en nemen dan zondag (denk ik) de bus naar het noorden naar Kalwala's Village..
Het voelt alsof ik hier nu al 3 maanden zit! Zoveel dingen die je meemaakt..
Het geld hier zijn we nog steeds niet aan gewend.. Inmiddels heb ik 10 briefjes van 50 Kw gespaard wat in totaal 10 cent waard is, je begrijpt dat we dus pakken met geld bij ons hebben, wat bijna niks waard is :S
Munten kennen ze hier niet!
Uiteraard horen jullie hoe het raften ons is afgegaan!!! Blub!
xxxx

  • 16 September 2008 - 17:55

    Teigetje:

    Toe maar, een beetje vakantie vieren :P
    Jaloers!!!

  • 16 September 2008 - 20:58

    Josca:

    Leuk om te lezen, dat jullie al zoveel meegemaakt hebben en, nog belangrijker, dat alles goed met jullie gaat! Het lijkt alsof ik jullie verhalen allemaal niet gevolgd heb, omdat ik nu pas reageer, maar het was druk hier... Alles is inmiddels uitgeruimd en, zoals Lizzy al schrijft, het heeft zo zonder stoelen en tafel e.d. een beetje een daklozen-effect. Genoeg over ons. Bij Martin komt zijn "raftervaring" weer helemaal boven.... Ik begrijp best, dat je er tegenop ziet Sanne, maar volgens Martin is het echt te moeite waard! En ik denk, dat dat echt wel zo is, want die voetballers hebben het er nog regelmatig over met elkaar. Geniet ervan!
    Ook ik ben een beetje jaloers!!

  • 16 September 2008 - 21:00

    Josca:

    Oh ja:
    Mike, je hebt de groeten van oma. Ze vindt het helemaal leuk, dat jullie samen een weblog bijhouden. We hebben de eerste berichtjes voor haar geprint. Als we dat nu volhouden, dan hebben jullie aan het eind van de rit vanzelf een boekwerk! (Helaas wel zonder de reacties....)

  • 16 September 2008 - 21:03

    MWvdBerg:

    Vader Berg voelt met jullie mee. Bij toeval was hij ooit ook in dit gebied. Beter het er even van te nemen. Ik hoop dat er wat water staat in de Zambezi. Echt kicken. Mike is gewaarschuwd door Bas voor het laatste deel. Veel inspanneneder dan de rest ondanks de krokodillen die op de loer liggen tijdens het raften. Ben benieuwd hoe jullie ervaring zal zijn. Veel plezier!!!!!!

  • 17 September 2008 - 06:56

    Gerda:

    Hoi Sanne,
    Geweldig, zeg om dit allemaal mee te maken, het lijkt wel een safari-vakantie.
    Dikke kus.

  • 17 September 2008 - 09:08

    Judith :

    Hee Mike,
    Net van je moeder deze site als tip gekregen....
    Helemaal leuk!!!Kunnen ook je oude buurtjes jullie avonturen volgen.Vooral madelon zal dat leuk vinden. Veel succes met alles!!
    En we blijven je volgen...
    Groetjes, je oude buuf

  • 17 September 2008 - 14:38

    Jasmijn:

    De foto's zijn superrrrrr!
    Geniet er lekker van samen!

  • 17 September 2008 - 16:39

    Djauw:

    Hi San!!!

    Wat ben ik jaloers zeg!!! Het lijkt me allemaal super!!!! Volgens mij ben je ontzettend aan het genieten... je hebt het verdiend...dikke kus xx

  • 17 September 2008 - 16:40

    Djauw:

    ... de foto's zien er heel gaaf uit! xx

  • 18 September 2008 - 21:13

    Yvonne:

    Joehoe! Berichtje uit Barendrecht! Leuke verhalen en foto's :) Blij te lezen dat jullie je top vermaken!! Ik blijf de verhalen volgen! Heel veel plezier nog :) Enjoy!

    Liefs Yvonne
    Doe de negertjes maar de groeten van me ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Mijn eerste reis

www.joyofatoy.nl

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Temperatuur: 2 graden celcius

29 November 2008

28-11-2008

23 November 2008

Kippenjacht...

15 November 2008

Terug in het dorp..

15 November 2008

Back in Zambia 15-11-2008
Mike & Sanne

www.joyofatoy.nl

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 21819

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: